December 13, 2011

Home » Daftar bantuan RM500 dibuka Disember

Daftar bantuan RM500 dibuka Disember

Haiii... akhirnyerr aku hapdet juga belog ini...
Hmmmmm aku nk ckp juga pasal bantuan Rm500 hmm mmg aku tak layak la kan..
tapi.. sebagai rakyat biasa bgs juga adanya bantuan seperti ini...
Terutama dah hujung tahun ini.. bagi isi rumah yang pendapatannya ciputt mmg bbaloi juga la kan...nak beli brg2 utk ank2 lg (sekolah nak buka nantikan), nak bayar yuran lagi... dgn itu akan meringankan sikit beban rakyat...
sebelum ni aku agk konpius jgk... pasal mcm mana nk apply bantuan RM500..Nampak macam rumit.. bukan ape nk apply utk my mummy.. nak ambik borang lagi... tapi rupa-rupanya sonang saja sehhhh... bersepah2.. borang diedarkan...
Kalau kat area rumah aku.. siap buka kaunter lagi kt dewan org ramai sampai malam la diaorg tunggu.. kebetulan semalam selangor cuti umum.. (hari keputraan sultan selangor)
Memag kena la dgn time nyer.. mmg memudahkan kerja rakyat..
Nie pulak aku godek2 boleh pulak apply secara online...


Cara-cara nak apply :-

1. Layari laman Lembaga Hasil Dalam Negeri.
2. Akses Menu Perkhidmatan Elektromnik -> e-Daftar.


3. Isi kaklumat di dalam borang e-Daftar dan Hantar.

•p/s: Ketika entri ini ditulis ada masalah untuk akses laman Lembaga Hasil Dalam Negeri mungkin ramai akses pada satu masa harap pihak LHDN dapat diselesaikan dengan cepat kerana tempoh pendaftaran bantuan RM500 hanya dibuka selama sebulan.



Read more: http://akubiomed.com/2011/daftar-bantuan-rm500-dibuka-disember/#ixzz1gOepBUA2


hmmm..

No comments: