January 13, 2012

Home » » Jejak Seorang Kawan..

Jejak Seorang Kawan..

Haii semua.. Hari ini.. Aku sengsorang jerr kat opis.. sume da nak start cuti-cuti Malaysia..actualy next week baru cuti panjang.. minggu ni diaorang memandai jerr cuti sendirian berhad... Tolak gaji ok!!! =D
Bila duduk sorang2 jerr kat opis ni.. mula la aku berpikir macam.. Tiba2 Teringat sorng Housemate aku
Che halimah Binti Abdullah a.k.a EMA

Last aku jumpe die.. lepas raya Aidilfitri 2010.. Seminggu lepas raya aku p melawat kat rumah sewa dia,
Die ckp die tak sihat.. Lagi pun die tak balik braya di kampung.. then aku pun p la bawak kuih raya...
Masa aku p.. die nampak ok jerr.. die ckp die just demam malam jerr.. Die ada pegi check up.. Tapi Result ok jerr.. aku pon tak la kisah sgt.. sbb aku rasa biasa jela.. demam2..kan..
Seminggu lepas tu.. aku dapat tahu dari sorang lagi X-Housemate aku.. iaitu Mek Yan.. Di cakap Ema Admit Hospital.. Die Pengsan kat parking masa nak balik dari bekerja.. masuk wad Neurology yang bersangkutan Dengan Otak la.. Masa pengsan tu die Sawan Jugak...Doctor suspect Die ade jangkitan kuman..dalam otak..Sebulan Die koma kat hospital PPUM tu.... Bile sedar jerr die sawan.. Aku sedih sgt bila p melawat die time tu.. Ema ni sorang yang hepi go lucky jugak la... Banyak cakap.. Bila dah jadik mcm ni abih semua orang die tak kenal.. kawan2, boypren termasuk family die jugak.... Apakah dugaan yang Allah nak tunjuk kan ini... Jangan sangka Kita yang muda ni tak boleh tibe2 sakit.. kalau allah nak uji sekejap saja.. Kalau nak di ikutkan perancangan die nak Kawin bulan 12 2010, tapi dah sebab kesihatan die yang tidak mengizin kan.. terpaksa la ditangguhkan...
Selepas sebulan di PPUM.. Die terpaksa di tukarkan ke Hospital Baling Kedah dimana berdekatan dengan Kampung Halamannya.. Aku pernah cuba call Tapi orang lain yang jawab iaitu kakak iparnya.. aku mintak kebenaran untuk bercakap dengannya.. Tapi yang sedihnya dia sudah tidak mengenali aku..
Lepas tu aku tak lagi mencarinya sebab mahu dia berehat secukupnya supaya. Ema cepat pulih...
Kini Hampir Setahun lebih.. aku langsung tak dapat beritanya.. aku ada juga cari boyfrend Ema.. Namun Die tak dapat dikesan, aku dengan crita.. Boyfrend ema pon dah balik tinggal kat kelantan...
Aku dah Lost contact la... Macam Mana aku nak cari ema???
Paling aku Takut aku pernah Bukak Wall Facebook Ema, Masa Besday die.. Ramai la yang wish Besday..
Tapi Ade sorang perempuan Maybe Kawan Ema.. Die cakap cegini.. "Tahun ini die tak de la.. Cian die"
Bertambah lah kekeliruan aku... aku pon Reply la kat wall Die.. "sape2 Yang tahu perkembangan Ema tolong bagitahu aku" Tapi sampai kehari ini tak ade sape pon yang reply.. Sedih sangat aku...
Macam2 persoalan Di minda aku.. Adakah Ema Sudah kembali sihat.. atapun sebaliknya nya..
Aku berdoa supaya segala nya baik2 saja... Kami mungkin tak lah serapat mana.. namun.. di sebabkan aku mengenali dia.. sangat risau.. Semoga Satu hari nanti aku dipertemukan dengan ema @ pun BF nyer..


No comments: