October 14, 2011

Home » » Tuhan Masih sayangkan aku....

Tuhan Masih sayangkan aku....

Sebagai Hambanya Aku Rehda.....
Sebagai Hambanya Aku rela di uji...
tahun 2011 mungkin tahun yang dasyat....
pelbagai dugaan & musibah... yang melanda di dalam kehidupan  mahupun percintaan
antara aku & dia ♥...

Hujan airmata.. membanjiri aku setiap hari..& setiap ruang hati aku amat lah kosong pada waktu itu,
Sebelum Ini aku sentiasa lupa padanya...
Mungkin Musibah ini telah mengembalikan aku untuk kembali pada Allah yang esa...

Untuk mencari hikmah sesuatu musibah kita mesti meyakini terlebih dahulu bahawa musibah adalah sebahagian ujian yang pasti menimpa manusia. Ujian adalah satu sunnatullah (peraturan Allah) yang tidak ada siapa pun dapat menghindarkannya kerana hidup ini hakikatnya adalah satu ujian. Bila sanggup hidup, mesti sanggup diuji. Firman Allah s.w.t.:
“Dijadikan mati dan hidup kepada kamu untuk menguji siapakah yang terbaik amalannya.”
(Surah al-Mulk: 3)

No comments: