October 29, 2012

Home » » CERITA RAYA AIDILADHA & DOAKAN DIA - part II

CERITA RAYA AIDILADHA & DOAKAN DIA - part II

Assalamulaikum
Jumpa lagi.... aku memang tak ada cerita untuk raya Aidiladha... Sebabnya terjah lah nun DI sana... hari raya kedua kami berkumpul lagi,  tak ada sebarang aktiviti pun semuanya still letih & tak cukup tido lagi, masak memasak ada la, sebab yang still hidup ni perlu makan kan...  :)

Raya ke-3 pun still sama, tapi ada dah yang siap-siap untuk pulang, aku & asbend mmg selaunya malam sikit baru balik.. Tapi..... agak-agak pukul 9.00 pagi , akak ipar aku yang no.3 tu call... dia masuk hospital pulakkk......Miscarriage.. Aku pon tak tahu dia pregnant.....

Time onthewy nk pergi hsptial.... dpt call lagi kena tukar hspital, Dari tampin ke Melaka pula sebab Hspital Tampin kalau ada kes, mesti tranferkan ke melaka....
Sampainya disana... jumpa kejap dalam 1/2 jam kami pun terpaksa pulang... Sebab masing-masing nak balik jauh....

Masing-masing tak Lunch... sarapan pun jauh lagi la... perut dah berkeroncong.... jalan-jalan cari makan kejap....
Korang Kalau korang org MELAKA tambah2 area Klebang mesti kenal kan ada satu kedai Coconat Shake baik punya... Tambah2 tengahari kan... Malas nak cakap tengok jela gambo sendiri...

Memang terbaikkk... freshh gilakk... hilang kepenatan aku..  ramai gila yang terjah sana... 1st aku sampai, terpesona aku tgk ramai yang sangup berbaris untuk dapatkan coconut shake ini... Kedai dia ala-ala kampung baru kt kl tu... tapii... lagi ramai..... Tapi tengah2 lapo kan... setakat shake2 ni mana mampu bertahan... kami hentam nasik lemak juga... psstttt asbend aku makan 3 bungkus... rahsia taw...


(gambo kureng memuaskan pakai hengpong cikai aje...harap maklum)

Tu dia aku tak tipu kan ramai gilak org... kami semua empat meja... Abang ipar aku yang belanja... ada yang nak tapau... tapi tak sanggup Q lagi panjang sangat...
Berapa secawan aku kurang pasti maybe tak sampai 3 hengget kot.. hihihhi

Dah settle menikmati coconut shake yang sangat sweet tu... kami semua berangkat...
dalam pukul 4 ptg jalan dah mulai sesak... jammed... steress pun bermula... compom balik malam kang jammed sangat2...

Sampai rumah mil aku dlm pukul 6 ptg.. aku msk lagi... walaupun penat nak buat cam mana... msk2 cepat2.. tapiii ade yg ngada2 nk makan ini.. itu... husshhh sabo jela... 

pukul 7.00 mlm aku start bersiap-siap utk balik.... mandi, makan... & Goooooo....
Sebenarnya pukul 9 mlm baru gerak....  kakak ipar aku yg nk balik perak tu dah mesej..
dia wish kat kami " selamat menikmati jalan yg Jammed" hahhhh...  mmg keta tak boleh gerak... macam raya aidilfitri pula...

selalunya balik ke usj 2 jam paling lama, boleh jadi...4 jam.. hebat tak??? Dalam jammed ade  beberapa pemandu yg tak berhemah gunakan laluan motor... siap langgar sidemirror keta aku lagi... mmg nak makan penumbuk lakik aku pakcik tu... org lain pun suma nakbalik  cepat... tapi agk2 la... ingat bawak moto ke.. nak cilok mencilok...

Akhirnya pukul 12.30 kami selamat sampaii.... alhamdulilah... kesian kat asbend aku esoknya nak kne keja awl.... 

So.... ini lah cerita raya aidiladha aku....

P/s: entry panjang berjela... tak kisahkan sebab tak ramai yg baca... hahah

No comments: